Het doel van de Stichting Oudheidkamer Rhoon en Poortugaal is niet alleen het verzamelen van voorwerpen en documenten die herinneren aan de leef- en werkgewoonten van vroegere bewoners, maar ook het registreren, documenteren en exposeren daarvan.
De Stichting stelt zich ook ten doel voorlichting te geven, onderzoek te verrichten en de resultaten daarvan te publiceren. Kortom, de Stichting wil de historische interesse stimuleren en het verleden meer toegankelijk maken. Daarom houdt de Stichting zich warm aanbevolen voor alle zaken die betrekking hebben op het verleden van onze gemeente of regio.
Het bestuur en de medewerkers nodigen u graag uit om tijdens de openingsuren een bezoek te brengen aan de Oudheidkamer. De medewerkers zijn te allen tijde bereid uw vragen te beantwoorden.