Rhoon 4514. 1913. Vlagvertoon en versiering t.g.v. de viering van 100 jaar onafhankelijkheid. Op de foto v.l.n.r.: 1. onbekend, 2. onbekend, 3. Piet Hulster 4. Arie Kleinjan sr, molenaar 5. onbekend 6. Kees de Reus Gzn. 7. Piet Kleinjan, neef van Arie 8. onbekend 9. Albert den Hartogh, kunstschilder uit Nieuw Beijerland 10. Jannie de Reus met zusje Meinsje op de arm 11. Machteld Veldhoven, werkster van fam. De Reus 12. voor Machteld: Jaap de Reus 13. ernaast: Bram de Reus 14. achter Bram: Bas de Reus 15. Gerrit de Reus 16. zijn vrouw Rrookje Dekker 17. onbekend. Den Hartogh, kunstschilder, was een huisvriend van de fam. De Reus. Hij had de versiering van het huis gemaakt (wapenschilden) en ook een portret van Willem van Oranje op de spiegel in het café geschilderd, dat daar nog vele jaren te zien is geweest. Rhoon ca. 1906. We zien het R.T.M. stationscafé. Kastelein Gerrit de Reus. Er bestond een overeenkomst met de RTM wegens het hebben van een wachtkamer met woning en schuur op het emplacement van de RTM. Hierin waren verschillende zaken geregeld. Het gebouw moest een wachtlokaal bevatten, dat minimaal 20 m2 groot was. De RTM had alle recht om gebouwen te plaatsen, indien zij dat nodig achtte. De agent had ook de verplichting tot goed onderhoud. Jaarlijk moest hij vóór 1 februari aan de RTM pacht betalen, de somma van 25 cent. Verder had hij de verplichting om de periode van een half uur voor het passeren van de eerste tram tot en mat het passeren van de laatste tram, de wachtkamer voor het publiek open te stellen. Verder mocht er geen pressie op wachtenden van de tram uitgeoefend worden tot het gebruik van verversingen of dranken. In de eerste jaren stond de RTM-diensttelefoon in de wachtkamer van het tramstation. Laten bevond deze zich aan de lichtmast, die op het perron stond. In de deuropening staat RTM-agent Gerrit de Reus. Zijn zoon Bas de Reus nam het later van hem over. Verkoop van abonnementen, dienstregelingen, aannemen van te verzende goederen, het behoorde allemaal tot de werkzaamhden van de RTN-agent. Ook werden door hem de door de tram aangevoerde pakjes in Rhoon en omstreken rondgebracht. In de beginperiode gebeurde dit met de bakfiets. Later werd dit een motorcarrier. Vanaf 1960 werd dit gedaan met behulp van een Austin bestelauto. Foto omstreeks 1906, fam. De Reus. Rhoon 1068. Het tramstation/café in aanbouw in 1903. Rhoon 154. Bouw van het metrostation in 1968. Rhoon 134. tramstation ca. 1935, met uit Rotterdam aankomende stoomtram. 1960 Rhoon 133. Het nieuwe Metrostration in Rhoon, oktober 1974. 1979 2005 Bewoners rond 1924: B 49 G. de Reus, caféhouder Bewoners rond 1940: B.de Reus